Wat kan ik verwachten

After a CrossFit workout, the rest of the day is easy

Lessen duren 60 minuten en worden gegeven in kleine groepen van maximaal 12 personen per groep. Ze worden gegeven door gediplomeerde CFL-1 trainer Renato van Bloemenhuis en/of gediplomeerde trainers Erwin Koopmans (CFL-2), Koen Vringer (CFL-1) en Siebe Bellemakers (CFL-1).

Opbouw

Elke les is opgebouwd uit een aantal componenten, niet alle punten worden elke les gebruikt, dat hangt af van de programmering:

  1. groeps warming up
  2. conditionering (conditie training/uithoudingsvermogen)
  3. krachttraining
  4. WOD training/prep(eration)
  5. WOD
  6. cooling down/SMR

De intensiteit zal oplopen van laag naar hoog, van punt 1 tot 4 met 5 als piek: de Workout Of The Day, ook wel de WOD genoemd.

Eerste keer

Is dit jouw eerste les en de eerste keer dat je CrossFit doet? Geen probleem! Je wordt goed begeleid. We zullen je een aantal zaken vragen voor we starten en tijdens deze eerste les jouw fitness niveau evalueren en daar de training, oefeningen en intensiteit op aanpassen.  Wat we doen varieeërt per persoon, aangepast aan je fitheid en (sport-) achtergrond. Geblesseerd? Ergens last van? Iets nog nooit gedaan? We passen álles aan, aan wat jij wel en niet kan. We doen alles dus samen, maar aangepast op ieders niveau qua fitheid, kracht en of flexibiliteit. Iedereen kan CrossFit doen!

Sport

CrossFit is een sport. De snelst groeiende sport op aarde. We meten onszelf dus door middel van WODs op tijd (een soort race tegen de klok) en WODs waarbij je zo veel mogelijk werk probeert te verzetten binnen een vast tijdsbestek (vergelijkbaar met bv een 12-minuten loop of Coopertest). Doordat we zelf onze scores bijhouden maken we onze fitheid meetbaar en kun je je fitheid vergelijken met die van je mede atleten.

Maar net zoals bij elke andere sport zul je bij het begin moeten beginnen. Als je net start met voetbal kun je ook niet meteen beginnen bij het eerste van PSV.

Kleiding en schoenen

Zorg dat je kleding draagt waarin je vrij en comfortabel kunt bewegen. Neem ook iets warms zoals een trui of vest mee, we gaan ook wel eens naar buiten als het weer het toelaat. Draag stevige schoenen die fijn zitten en waarmee je binnen en buiten kunt lopen. Een handdoek en iets te drinken is optioneel, zorg wel dat je een afsluitbare fles gebruikt.

Samen sterk!

Naast de trainers zul je merken dat je mede atleten ook altijd klaar staan om je te helpen en te stimuleren. We doen alles samen en helpen elkaar vooruit. Fit of onfit, dik, dun, oud, jong, we sporten samen en zorgen dat we het beste uit elkaar halen.

En guess what? Het is kei leuk! Probeer het gewoon!

Renato Fitness Strong

Renato van Bloemenhuis | Eigenaar en hoofdtrainer

Geboren en getogen Helmonder, geboren 24-11-1971, al 35 jaar intensieve sportbeoefenaar waarvan 20 jaar vechtsporten en verdedigingskunsten en 15+ jaar fitness. Ervaring met lesgeven en coaching in vechtsporten, fitness, kracht en conditionering en bodybuilding. Nederlands, duits en engels sprekend. Gecertificeerd CrossFit Level 1 Trainer sinds 2013, CrossFit Endurance, Blackroll SMR Certificatie, en CrossFit Mobility diploma’s behaald in 2015.

Heb je nu al vragen? Stuur een e-mail of neem telefonisch contact op.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Dé eerste officiële CrossFit box in Helmond